top of page

ספר לי על עצמך בבקשה...


אחת השאלות האהובות על מראיינים היא השאלה הפתוחה, ספר על עצמך.

מניסיוני כמגייסת וכמאמנת בהכנה לראיונות עבודה זו אחת השאלות שמרואיינים בכל הדרגים והמקצועות נתקעים בה.

הם מתקשים לדעת מה מצופה מהם, מהיכן להתחיל, במה להתמקד. מגמגמים, מתבלבלים.

בדרך כלל זו אחת השאלות הראשונות שמועמד נשאל בתחילת הריאיון.

זוכרים רושם ראשוני?

אז זהו, שלהתחיל ראיון עם תשובה לא כל כך טובה וממוקדת בגמגומים ותחושה פנימית שלא אמרתי את מה שרציתי זה לא מתכון כל כך טוב להצליח בראיון.

אז הנה קבלו דרך פשוטה ליישום כיצד לצלוח את השאלה הזו.

מכירים את זה שבצבא הכל מתחלק ל 3 חלקים? אז גם כאן.

התחלה, אמצע וסיכום.

מפתיע נכון? אז זהו שחשוב שתזכרו את זה בראש וזה יקל עליכם בתכנון התשובה.

אז מה כוללת ההתחלה: פתיח , למי שמכיר רצוי בתחילת קורות החיים לרשום תמצית שמסכמת את קורות החיים שלכם. כ 5-6 בולטים מקסימום שמדברים על ניסיון באופן כללי השכלה וכ"ו.

אז גם כאן מתחילים בפתיח שיווקי. יש דברים שכדאי להדגיש כמו תואר רלוונטי ושלא כדאי, כמו ניסיון רב מדי או מועט מדי או מקום מגורים מרוחק וכ"ו

לדוגמא: מהנדס תוכנה בעל ניסיון עשיר בתחום התקשורת בחברות מובילות.

החלק השני- אמצע , הוא החלק המשמעותי שבו אתם מספרים על הניסיון שלכם. מתחילים מהארגון האחרון באופן תמציתי ושיווקי. ואז הולכים אחורה בזמן. רצוי לקצר כדי שלא יפסיקו אתכם באמצע ותהייה לכם הזדמנות להגיע לסוף.

כמו כן, רצוי להשתמש במילות פעולה לדוגמא:יזמתי, הטמעתי, גיבשתי וכ"ו.חשוב להכניס משפט שיראה הצלחה של פרוייקט שהייתם שותפים לו וכ"ו.

החלק השלישי- סיכום- זהו החלק האחרון שבו אתם מסכמים את הסיבה שבגינה אתם מחפשים עבודה, מתחברים למשרה שמוצעת לכם ואם יש לכם כבר מידע מראיונות קודמים אתם מראים מוטיבציה.

לדוגמא: היום, בשל צמצומים בחברה הנוכחית, אני מחפש את החברה הבאה שבה אוכל לתרום מכישוריי , מהפעמים שהגעתי לכאן לראיונות נראה שהחברה שלכם מתאימה מאד למה שאני מחפש.

תזכרו, אתם לא מספרים על עצמכם סיפור. אתם מספרים את קורות חייכם המקצועיים בצורה שיווקית. המטרה היא כן, לגרום לצד השני להתרשם ולרצות להעסיק אתכם.

זהו, פשוט. ממוקד ושיווקי.

I


bottom of page